Прафесіяналізм, інавацыі, творчасць — тры кіты, на якіх заснавана навучанне ў Мазырскім дзяржаўным педагагічным універсітэце імя І.П.Шамякіна. Тут амаль 80 гадоў рыхтуюць настаўнікаў Гомельшчыны. Хоць апошнім часам выпускнікі ўстановы ўсё больш і больш запатрабаваны ў розных кутках краіны.

— Сёлета колькасць заявак ад арганізацый — заказчыкаў кадраў перавысіла колькасць нашых размеркаваных выпускнікоў у 2,5 разу. Палову ўсіх педагогаў Гомельскай вобласці складаюць нашы выпускнікі, чым мы, безумоўна, ганарымся. Да таго ж попыт на нашых былых студэнтаў пастаянна расце, і зараз паступае ўсё больш і больш заявак з іншых рэгіёнаў, у тым ліку з Мінска і Мінскай вобласці. Запатрабаванасць і канкурэнтаздольнасць нашых выпускнікоў — гэта паказчыкі высокай якасці прафесійнай універсітэцкай падрыхтоўкі. А таму Мазырскі дзяржаўны педагагічны ўніверсітэт імя І.П.Шамякіна быў, ёсць і будзе кузняй педагагічных кадраў, — падкрэсліла адказны сакратар прыёмнай камісіі ўніверсітэта Ірына Кавалевіч.

5 факультэтаў = 26 спецыяльнасцей

МДПУ мае пяць факультэтаў: дашкольнай і пачатковай адукацыі, фізіка-інжынерны, тэхнолага-біялагічны, філалагічны і фізічнай культуры. Сёлета там запрашаюць абітурыентаў на 17 спецыяльнасцей дзённай формы і 9 спецыяльнасцей завочнай формы навучання. Лічбы прыёму фарміруюцца зыходзячы з рэальнай запатрабаванасці. Для гэтага праводзяцца штогадовыя маркетынгавыя даследаванні і рэгулярнае ўзаемадзеянне з арганізацыямі — заказчыкамі кадраў. Вывучаюцца і запыты абітурыентаў. У 2023 годзе плануецца разнастаіць напрамкі профільнай падрыхтоўкі адкрыццём новай спецыяльнасці: “Сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная адукацыя” .

— Аднак трэба ўлічваць і той факт, што з наступнага года зменіцца класіфікатар спецыяльнасцей. І нашы традыцыйныя спецыяльнасці не толькі зменяць назвы, але і некаторыя кваліфікацыйныя характарыстыкі. Напрыклад, спецыяльнасць “Прафесійнае навучанне па напрамках” з кваліфікацыяй “педагог, інжынер” цяпер будзе называцца “Інжынерна-педагагічная дзейнасць” з кваліфікацыяй “інжынер, педагог”, а значыць, на першае месца выходзіць інжынерная накіраванасць. Спецыяльнасць “Замежныя мовы (з указаннем моў)” таксама зменіць назву на “Сучасныя замежныя мовы (з указаннем моў)” з кваліфікацыяй “лінгвіст, выкладчык” і перастане быць чыста педагагічнай спе­цыяльнасцю, — па­тлумачыла Ірына Алегаўна.

Сёлета колькасць заявак ад арганізацый — заказчыкаў кадраў перавысіла колькасць размеркаваных выпускнікоў МДПУ ў 2,5 разу.

Па яе словах, маніторынг вынікаў уступных кампаній апошніх гадоў паказаў, што найбольшай папулярнасцю карыстаюцца такія спецыяльнасці, як “Лагапедыя”, “Пачатковая адукацыя”, “Дашкольная адукацыя”, “Замежныя мовы (англійская, нямецкая)”, “Гісторыя і грамадазнаўчыя дысцыпліны”, “Фізічная культура”, “Спартыўна-педагагічная дзейнасць (трэнерская работа з указаннем віду спорту)”. На гэтыя спецыяльнасці конкурс, як правіла, вышэйшы і можа дасягаць трох чалавек на месца.

У гэтым годзе МДПУ імя І.П.Ша­мякіна гатовы пры­няць 565 навучэнцаў-бюджэтнікаў (405 на дзённую форму навучання і 160 — на завочную) і 129 чалавек на платную форму навучання.

— У нас зацверджана 35 месцаў для мэтавікаў. Найбольш запатрабаваныя спецыяльнасці для мэтавай падрыхтоўкі — “Лагапедыя”, “Пачатковая адукацыя” і “Фізічная культура”. Мы вельмі рады такім абітурыентам, бо яны падышлі свядома і да выбару ўніверсітэта, і да выбару спецыяльнасці, а таму ўжо накіраваны на прафесію, — дадала адказны сакратар.

Прыём дакументаў у Мазырскі педагагічны ўніверсітэт, як і ў іншыя УВА, будзе праходзіць з 18 па 24 ліпеня (на бюджэт) і з 18 ліпеня па 8 жніўня (на платныя месцы). Пры ўмове праходжання ўнутраных уступных іспытаў, якія адбудуцца з 25 ліпеня па 2 жніўня, усе абітурыенты, у тым ліку і тыя, хто плануе вучыцца на платнай аснове, падаюць дакументы ў прыёмную камісію да 24 ліпеня.

— Асобна хочацца ска­заць пра выпускнікоў профільных класаў педагагічнай і спартыўна-педагагічнай накіраванасці. Яны пада­юць дакументы ў сціснутыя тэрміны — з 18 па 20 ліпеня, паколькі ім давядзецца прайсці абавязковае субяседаванне не пазней чым за 2 дні да завяршэння прыёму дакументаў. Таксама звяртаю ўвагу абітурыентаў на афармленне медыцынскай даведкі, якая павінна быць зарэгістравана і ўтрымлі­ваць усю неабходную інфармацыю. Увогуле, раю абітурыентам падпісацца на наш Telegram-канал, дзе яны змогуць адсочваць ход уступнай кампаніі і атрымліваць усю неабходную інфармацыю, — сказала І.А.Кавалевіч.

На льготных умовах

Усё большая колькасць абітурыентаў набывае права пасту­паць ва ўстановы вышэйшай адукацыі на льготных умовах. Перш за ўсё гэта тычыцца тых, хто дасягнуў значных вынікаў у вучобе, творчасці, спорце — пераможцаў міжнародных і рэспубліканскай алімпіяд па вучэбных прадметах, пераможцаў міжнародных і рэспубліканскіх творчых конкурсаў, удзельнікаў і пераможцаў рэспубліканскіх спартыўных спаборніцтваў, лаўрэатаў спецыяльнага фонду Прэзідэнта Беларусі па сацыяльнай падтрымцы адораных навучэнцаў і студэнтаў або спецыяльнага фонду Прэзідэнта па падтрымцы таленавітай моладзі і інш. У гэтым выпадку ў прыёмную камісію прадастаўляецца адпаведны дакумент, які пацвярджае заслугі абітурыента.

На асобныя педагагічныя спецыяльнасці без экзаменаў могуць залічвацца пераможцы (дыпломы I, II, III ступені) трэцяга (абласнога, мінскага гарадскога) этапу рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах, а таксама асобы, якія маюць атэстат аб агульнай сярэдняй адукацыі асаблівага ўзору з узнагароджаннем залатым або сярэбраным медалём ці маюць дыплом аб сярэдняй спецыяльнай адукацыі з адзнакай. Да ліку такіх спецыяльнасцей МДПУ адносяцца “Дашкольная адукацыя”, “Пачатковая адукацыя”, “Гісторыя і грамадазнаўчыя дысцыпліны”, “Матэматыка і інфарматыка”, “Абслуговая праца і выяўленчае мастацтва”, “Тэхнічная праца і прадпрымальніцтва”, “Біялогія (навукова-педагагічная дзей­насць)”, “Прафесійнае навучанне (будаўніцтва)”, “Прафесійнае навучанне (машынабудаванне)”.

Па выніках субяседавання залічваюцца абітурыенты, якія прайшлі навучанне ў профільных класах і групах педагагічнай або спартыўна-педагагічнай накіраванасці ўстаноў агульнай сярэдняй адукацыі, пры наяўнасці ў дакуменце аб адукацыі адзнак не ніжэй за 7 балаў па ўсіх вучэбных прадметах і не ніжэй за 8 балаў па вучэбных прадметах, якія адпавядаюць прадметам профільных іспытаў.

У пераліку спецыяльнасцей МДПУ ёсць і тыя, што запатрабаваны эканомікай краіны: “Абслуговая праца і выяўленчае мастацтва”, “Тэхнічная праца і прадпрымальніцтва”, “Прафесійнае навучанне (будаўніцтва)” і “Прафесійнае навучанне (машынабудаванне)”. Такім чынам, асобныя катэгорыі абітурыентаў могуць таксама паступіць на іх без уступных іспытаў або па-за конкурсам.

— Варта падкрэсліць, што ўсіх іншагародніх студэнтаў мы забяспечваем інтэрнатам на перыяд навучання ў нашым універсітэце, — акцэнтавала ўвагу Ірына Алегаўна.

У 2023 годзе плануецца адкрыццё новай спецыяльнасці: “Сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная адукацыя”.

Траекторыя прафесійнага станаўлення

Мазырскі педагагічны ўніверсітэт стварае ўсе неабходныя ўмовы для асобаснага і прафесійнага развіцця студэнтаў. Неад’емнай часткай адукацыйнага працэсу з’яўляецца навуковая дзейнасць.

— На кожнай кафедры і факультэце функцыянуюць студэнцкія навукова-даследчыя гурткі і лабараторыі. На сённяшні дзень у нас 9 лабараторый і 18 гурткоў. У іх пачынаючы з першага курса пад кіраўніцтвам вопытных выкладчыкаў студэнты праводзяць навуковыя даследаванні, вынікі якіх прадстаўляюць на міжнародных і рэспубліканскіх конкурсах, напрыклад, Рэспубліканскім конкурсе студэнцкіх навуковых работ і “100 ідэй для Беларусі”, канферэнцыях, семінарах. Ва ўніверсітэце праводзіцца штогадовая міжнародная студэнцкая навукова-практычная канферэнцыя “Ад ідэі — да інавацыі”. Набытыя ў час навукова-даследчай работы навыкі і ўменні дапаўняюць комплекс кампетэнцый будучага спецыяліста і павышаюць яго канкурэнтаздольнасць на рынку працы, — расказала адказны сакратар МДПУ.

Акрамя таго, студэнты, якія атрымліваюць спецыяльнасці “Тэхнічная праца і прадпрымальніцтва”, “Абслуговая праца і выяўленчае мастацтва”, дадаткова авалодваюць працоўнымі прафесіямі токара 3-га разраду і швачкі 3-га разраду. А яшчэ з 3 курса навучэнцы могуць прайсці перападрыхтоўку на базе факультэта павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў і атрымаць дадатковую кваліфікацыю.

Асаблівая ўвага ўдзяляецца грамадзянска-патрыятычнаму і духоўна-маральнаму выхаванню студэнцкай моладзі пры цесным супрацоўніцтве з Беларускай Праваслаўнай Царквой і грамадскімі арганізацыямі і аб’яднаннямі (БРСМ, БСЖ). З 2018 года на базе філалагічнага факультэта функцыянуе Інавацыйна-метадычны цэнтр духоўна-маральнага і грамадзянска-патрыятычнага выхавання на аснове праваслаўных традыцый беларускага народа. У 2020 го­дзе студэнты падрыхтавалі гісторыка-біяграфічны праект “Дзеці вайны”, які быў прадстаўлены на фінальным этапе рэспубліканскага конкурсу “100 ідэй для Беларусі”, а таксама на конкурсе маладых міжнароднікаў СНД імя А.А.Грамыкі ў Маскве. У верасні гэтага года пры фінансавай падтрымцы Тураўскай епархіі плануецца выхад у свет кнігі ўспамінаў “Дзеці вайны”. На базе цэнтра таксама функцыянуе ваенна-гістарычны клуб “Доб­лесць” па гістарычнай рэканструкцыі падзей ВАВ.

— Мы ствараем усе ўмовы для раскрыцця творчых здольнасцей і талентаў нашых студэнтаў. Кожны можа праявіць сябе, ніхто не застанецца без увагі, бо мы бачым і заўважаем усіх. Такім чынам, нашы студэнты маюць усе магчымасці пабудаваць сваю траекторыю прафесійнага станаўлення. Галоўнае — мець жаданне і матывацыю! — рэзюмавала Ірына Кавалевіч.

Вольга АНТОНЕНКАВА.
Фота з архіва МДПУ імя І. П. Шамякіна.

Крыніца: «Настаўніцкая газета»

 

 

«Народная асвета» рекомендует: 

Методика преподавания биологии

И. И. Концевая

Цель учебного пособия — оказание помощи студентам в овладении основами методики преподавания биологии в рамках курса «Методика преподавания биологии с основами воспитательной работы». В пособии последовательно рассматриваются основные программные вопросы методики преподавания биологии, даны методические указания по проведению практических работ, вопросы для самоконтроля.

Учебное пособие адресовано студентам специальности «Биология (научно-педагогическая деятельность)», учителям биологии учреждений общего среднего образования.

37.97 руб.

 

Методика преподавания математики. Часть 1 (В двух частях)

 Н. М. Рогановский, Е. Н. Рогановская

Предлагаемое учебное пособие посвящено первой части курса "Методика преподавания математики" – общей методике, играющей существенную роль в профессиональной подготовке будущего учителя математики. Учебное пособие содержит весь необходимый материал для лекций, практических и лабораторных занятий, для организации самостоятельной работы студентов и окажет им помощь при сдаче зачетов и экзаменов, при написании курсовых и дипломных работ. Учебный материал изложен с учетом современных достижений психолого-педагогической науки и школьной практики. В ряде тем (предмет МПМ, принципы МПМ, образовательные технологии, методика изучения понятий, теорем, доказательств, теория и методика обучения решению задач) имеются дополнительные сведения для магистрантов и аспирантов. Учебное пособие окажется полезным учителю математики, заинтересованному в повышении своего профессионального мастерства и творческого роста.

29.78 руб. 

 

Методика преподавания математики. Часть 2 (В двух частях)

 Н. М. Рогановский, Е. Н. Рогановская

Предлагаемое учебное пособие является продолжением учебного пособия Н.М. Рогановского и Е.Н. Рогановской «Методика преподавания математики в средней школе. Ч. 1: Общие основы методики преподавания математики (общая методика)», изданного в 2018 году в качестве учебного пособия для студентов специальности 1-02 05 03-02 Математика. Информатика. Учебное пособие органично соединяет в себе ценный опыт, накопленный методикой преподавания математики и школьной практикой в процессе их развития, и современные достижения педагогической науки.

Учебное пособие окажется полезным студентам первой ступени обучения, магистрантам при подготовке к вступительному экзамену в аспирантуру, сдаче кандидатского экзамена аспирантами по методике преподавания математики, а также учителям математики, стремящимся повысить свои профессиональные компетенции.

39.95 руб. 

 

Педагогическое взаимодействие с родителями учащихся, требующих повышенного внимания

 Н. А. Залыгина, М. Е. Минова

Пособие для педагогов учреждений образования, реализующих образовательные программы общего среднего образования, специальных учебно-воспитательных учреждений, специального лечебно-воспитательного учреждения.

В пособии представлены научно обоснованные и практико-ориентированные модели педагогического взаимодействия с родителями учащихся, требующих повышенного внимания, содержатся теоретические и методические материалы, которые помогут педагогам организовать и осуществить взаимодействие с родителями.

Адресуется учителям, классным руководителям, воспитателям, социальным педагогам и педагогам-психологам.

 

28.38  руб.

 

Методический инструментарий классного руководителя

 Н. К. Катович

В пособии рассмотрены основные формы, методы и технологии работы классного руководителя по реализации содержания непрерывного воспитания детей и учащейся молодежи; представлен алгоритм проектирования деятельности классного руководителя. Изложены требования к подготовке и проведению классных и информационных часов.

Адресовано педагогам учреждений общего среднего образования. Будет полезно студентам и преподавателям педагогических специальностей учреждений высшего образования.

20.48 руб.

 

Семейная педагогика

Г. Ф. Вечорко 

Учебное пособие содержит восемь тем по основной проблематике семейной педагогики. В форме вопросов и ответов раскрывается сущность семейной педагогики как науки, рассматриваются исторические аспекты семейного воспитания, традиционные средства и методы воспитания детей в семье. 

Адресуется студентам педагогических специальностей, а также педагогам, психологам, социальным работникам, сотрудникам органов внутренних дел, чья профессиональная деятельность связана с несовершеннолетними, родителям.

2-е издание

30.47 руб. 

 

Семейная педагогика. Практикум

Г. Ф. Вечорко

Пособие адресуется преподавателям и студентам, избравшим дисциплину «Семейная педагогика» в качестве специализированного образовательного модуля, психологам, социальным работникам, сотрудникам органов внутренних дел, чья профессиональная деятельность связана с несовершеннолетними, родителям.

Издание доступно в электронном варианте в приложении "Школа в кармане".

46.51 руб.