Настройки отображения

Размер шрифта:
Цвета сайта
Изображения

Параметры


“Інклюзія — гэта калі чалавек з інваліднасцю незалежна ад абмежаванняў і магчымасцей можа ўдзельнічаць ва ўсіх сферах жыцця грамадства”, — адзначыла старшыня БелАДДІіМІ Алена Цітова. 

Можа вучыцца ў звычайным дзіцячым садзе ці школе, атрымліваць прафесійную і вышэйшую адукацыю.

Падчас круглага стала ў Інстытуце інклюзіўнай адукацыі БДПУ імя Максіма Танка абмяркоўвалася дзяржаўная палітыка ў галіне адукацыі, даступнасць адукацыі для ўсіх дзяцей і ўзаемадзеянне Міністэрства адукацыі з грамадскімі аб’яднаннямі ў кантэксце рэалізацыі прынцыпу інклюзіі ў адукацыі.  

— Адзначаецца тэндэнцыя павелічэння колькасці дзяцей з АПФР, што выклікае заклапочанасць, — падкрэсліў міністр адукацыі Андрэй Іванец. — З іншага боку, мы разумеем, што кожнае дзіця павінна быць далучана да адукацыйнага працэсу, соцыуму. І тут без сумеснай работы Міністэрства адукацыі, педагогаў, грамадскіх арганізацый і бацькоў мы не зможам вырашыць гэтую праблему. Наведваючы розныя ўстановы адукацыі, я заўважыў, наколькі запатрабавана ў іх рэалізацыя прынцыпу інклюзіі. Без навукова абгрунтаванага падыходу складана выпрацаваць дзейснае рашэнне. Але ці эфектыўна рэалізуецца прынцып інклюзіі на практыцы, у кожнай установе адукацыі, кожным класе? Варта звярнуцца з гэтым пытаннем і да кожнай сям’і. Наша агульная задача — даць пуцёўку ў жыццё кожнаму дзіцяці. 

Сапраўды, бацькі — паўнапраўныя ўдзельнікі адукацыйнага працэсу, прымаюць рашэнне аб выбары адукацыйнага маршруту для свайго дзіцяці, шляхоў яго паспяховай сацыялізацыі. Многія з іх адстойваюць правы сваіх дзяцей у межах грамадскіх аб’яднанняў, у якія ўваходзяць.    

— Чаму звычайным дзецям важна быць побач з тым, чыё пазнанне свету абмежавана пэўнымі магчымасцямі? — працягнула выступленне Алена Цітова. — Уявім, што ў школе вучацца будучыя архітэктары, урачы, педагогі, будаўнікі і г.д. Яны бачаць, у чым мае патрэбу іх аднакласнік у інваліднай калясцы ці з парушэннямі зроку. У дарослым жыцці гэтыя людзі ўжо не будуць сумнявацца ў неабходнасці безбар’ернага асяроддзя. Менавіта адсутнасць такога асяроддзя перашкаджае атрыманню маладымі людзьмі з інваліднасцю той ці іншай прафесіі, працаўладкаванню. 

Грамадскае аб’яднанне “Свет без меж” працуе з дзецьмі з інваліднасцю, якія пражываюць у дамах-інтэрнатах, і з тымі, хто знаходзіцца ў канфлікце з законам і пражывае ў тым ліку ў закрытых спецустановах. 

— Калі гаварыць пра інклюзію, то на першым этапе неабходна прызнаць, што людзі, якія адрозніваюцца ад нас, звычайныя, — падкрэсліў старшыня аб’яднання Аляксей Ананенка. — Другі этап — інтэграцыя, разуменне таго, што ўсе людзі павінны быць уключаны ў грамадства. Трэці этап — раўнапраўе. І тут самае складанае пытанне: “Што такое роўныя правы для таго, хто мае абмежаванні ў доступе да іх?”. Што тычыцца прафарыентацыі вучняў з інваліднасцю, тут трэба зыходзіць адначасова і з іх магчымасцей, і з іх патрэб, шукаць для іх справу, у якой яны змогуць сябе рэалізаваць. 

Абмяркоўваецца пытанне аб стварэнні ў краіне прафесійных тэатраў з удзелам акцёраў з парушэннем слыху, напрыклад, тэатра мімікі і жэсту.

— Беларускае таварыства глухіх з’яўляецца самым вялікім наймальнікам людзей з парушэннем слыху, мае дзевяць заводаў і фабрык, дзе працуюць больш за 1600 чалавек, — расказаў старшыня аб’яднання Сяргей Скурановіч. — Гэтыя прадпрыемствы праводзяць прафарыентацыйную работу, заключаюць дагаворы з установамі адукацыі, дзе займаюцца навучэнцы з парушэннем слыху. Сярод асноўных цяжкасцей — недастатковы ўзровень сацыялізацыі выпускнікоў гэтых устаноў. Разам з тым такім людзям даступны не толькі рабочыя прафесіі. Сярод людзей з парушэннем слыху ёсць выпускнікі Акадэміі мастацтваў — будучыя акцёры. А яшчэ ў апошнія гады з’явіліся дзеці і маладыя людзі, якім зроблена аперацыя па кахлеарнай імплантацыі, — для іх даступна значна больш прафесій, што таксама трэба ўлічваць. 

Падчас круглага стала быў прадстаўлены вопыт, як спорт дапамагае людзям з інтэлектуальнымі парушэннямі. Прынцып інклюзіі сродкамі фізічнай культуры і спорту рэалізуе грамадскае аб’яднанне “Беларускі камітэт “Спешыял Алімпікс”. 

У цэнтры ўвагі спецыялістаў НІА і Інстытута інклюзіўнай адукацыі БДПУ імя Максіма Танка былі пытанні навукова-метадычнага забеспячэння зместу адукацыі асоб з асаблівымі адукацыйнымі патрэбамі, рэсурсная падтрымка прынцыпу інклюзіі ў адукацыі. Важным дасягненнем сучаснай сістэмы адукацыі прызнана яе варыятыўнасць. У прыярытэце — прадастаўленне кожнаму дзіцяці дапамогі і падтрымкі спецыялістаў, пачынаючы з самага ранняга ўзросту і да атрымання прафесіі. 

БДПУ нададзены статус базавай арганізацыі СНД у галіне інклюзіўнай і спецыяльнай адукацыі. У Інстытуце ікнлюзіўнай адукацыі ўніверсітэта рыхтуюць не толькі настаўнікаў-дэфектолагаў, тут забяспечваецца падрыхтоўка ўсіх будучых педагогаў краіны ў кантэксце прынцыпу інклюзіўнай адукацыі. Гаворка ідзе аб магістратуры і цыкле дысцыплін, якія ўключаны ў тыпавы вучэбны план усіх педагагічных спецыяльнасцей. У інстытуце дзейнічае вучэбная лабараторыя па развіцці інфармацыйных тэхналогій у спецыяльнай адукацыі “Адукацыя без меж” і Рэспубліканскі рэсурсны цэнтр інклюзіўнай адукацыі. У гэтым цэнтры прапануюць 160 вучэбных курсаў і развіццёвыя заняткі ў інклюзіўных групах для дзяцей, у тым ліку ранняга ўзросту (да 3 гадоў). За 5 гадоў тут праведзена больш за тысячу вучэбных мерапрыемстваў для больш чым 15 тысяч педагогаў і бацькоў дзяцей з АПФР.  

Надзея ЦЕРАХАВА.

Крыніца: «Настаўніцкая газета»

 

«Народная асвета» рекомендует:

Т. В. Жук и другие «Формирование жизненных компетенций у детей с инвалидностью»

 

Данное пособие знакомит педагогов и всех заинтересованных лиц с педагогическими основами формирования жизненных компетенций у детей и подростков с инвалидностью, обучающихся в центрах коррекционно-развивающего обучения и реабилитации. Авторы делятся с читателями практическим опытом, интересными находками в работе с очень сложной, неоднородной по составу категорией детей и подростков — детьми с тяжелыми множественными нарушениями.

27.60 рублей.

 

Дети с инвалидностью: пути интеграции в социум

 Т. В. Лисовская, А. Р. Маллер

Авторы книги делятся с читателями своим теоретическим и практическим опытом, интересными методическими находками в работе с детьми с инвалидностью (с выраженными нарушениями психофизического развития).

Рекомендуется педагогам, студентам педагогических специальностей, будущим учителям-дефектологам, работникам социальной сферы, родителям, тьюторам.

 21.17 руб.

 

«Коррекция познавательной деятельности у детей школьного возраста с интеллектуальной недостаточностью»

А. Н. Коноплева, Т. Л. Лещинская

В пособии представлены: методика коррекционной работы по развитию познавательной деятельности у детей дошкольного возраста с интеллектуальной недостаточностью; дидактические сценарии и примерное тематическое планирование коррекционных занятий. 

Пособие рекомендуется учителям-дефектологам, педагогам, работающим в учреждениях дошкольного образования с детьми, имеющими интеллектуальную недостаточность, родителям, студентам факультетов специального и инклюзивного образования.

20.16 руб. 

 

Обучение математике учащихся с интеллектуальной недостаточностью

В. П. Гриханов, Т. В. Лисовская, М. Е. Скивицкая

 

Учебно-методическое пособие представляет собой основные содержательные линии, которые отражают сущность компетентностной основы обучения математике учащихся с интеллектуальной недостаточностью: коррекционные возможности содержания, методы и приемы обучения, использования электронных средств обучения математике; примерный перечень практических заданий, примерное планирование учебного материала.

 19.20 руб.

 

Развитие познавательной деятельности детей дошкольного возраста с общим недоразвитием речи на коррекционных занятиях

Н. Н. Баль, Н. В. Дроздова

Развитие познавательной деятельности детей дошкольного возраста с общим недоразвитием речи на коррекционных занятиях

 14.44 руб.

Даны рекомендации по развитию познавательных процессов у дошкольников с общим недоразвитием речи на занятиях по формированию лексико-грамматических средств языка и развитию связной речи, формированию произносительной стороны речи, обучению грамоте. В пособии приводятся примеры игр и упражнений по развитию внимания, представлений, памяти, воображения, мышления детей на коррекционных занятиях. 

 

Учимся рассказывать и говорить правильно

И. К. Боровская 

Учебное наглядное пособие «Учимся рассказывать и говорить правильно» разработано с учётом инновационных подходов к воспитанию и обучению детей дошкольного возраста. Задания разного уровня сложности учитывают жизненный опыт ребёнка и призваны способствовать не только коррекции речи, но и развитию произвольного внимания, памяти и мышления.

В пособие включены также задания, способствующие развитию мелкой моторики и подготовке руки к письму.

 17.40 рублей.

 

Русский язык, 2 кл. Рабочая тетрадь № 1

Русский язык, 2 кл. Рабочая тетрадь № 1

16.44 руб.

Рабочая тетрадь. Учебное пособие для 2 класса специальных общеобразовательных школ для детей с нарушением слуха. В двух частях. Часть 1. 

Рабочая тетрадь по русскому языку предназначена для организации работы учащихся 2-го класса специальной общеобразовательной школы для детей с нарушением слуха.

Тетрадь разработана в соответствии с учебным пособием «Русский язык, 2 класс» авторов Е. В. Рахмановой и др. В неё включены практико-ориентированные задания, выполнение которых будет способствовать усвоению учебного материала. Задания можно выполнять как на уроках, так и дома.

 

Русский язык, 2 кл. Рабочая тетрадь № 2

Русский язык, 2 кл. Рабочая тетрадь № 2

 14.67 руб.

Рабочая тетрадь по русскому языку предназначена для организации работы учащихся 2-го класса специальной общеобразовательной школы для детей с нарушением слуха.

Тетрадь разработана в соответствии с учебным пособием «Русский язык, 2 класс» авторов Е. В. Рахмановой и др. В неё включены практико-ориентированные задания, выполнение которых будет способствовать усвоению учебного материала.

Задания можно выполнять как на уроках, так и дома. 

 

Изучаем части суток

И. В. Ковалец 

Пособие предназначено для работы с детьми дошкольного возраста с лёгкой интеллектуальной недостаточностью 1–5 годов обучения. На первом и втором годах обучения рассматриваются темы «День», «Ночь», на третьем и четвёртом добавляются темы «Утро» и «Вечер. Пятый год — обобщение и закрепление изучения всех частей суток. Пособие содержит интересные и доступные задания, которые помогут формировать у детей представления о времени и частях суток, будут способствовать развитию внимания, памяти, мышления, речи.

 7.07 руб.