Настройки отображения

Размер шрифта:
Цвета сайта
Изображения

Параметры


Стварэнне сістэмы навучання з роўнымі магчымасцямі развіцця для кожнага дзіцяці — да гэтага сёння імкнуцца ў кожнай установе адукацыі Магілёўшчыны. 

Суправаджэнне дзяцей з асаблівасцямі развіцця даўно стала комплексным і ажыццяўляецца пры ўдзеле зацікаўленых ведамстваў. Гэта дазваляе ўстановам адукацыі рэгіёна планамерна рухацца ад інтэграцыі да інклюзіі.

Далейшаму развіццю спецыяльнай адукацыі была ўдзелена асаблівая ўвага падчас чарговага пасяджэння калегіі галоўнага ўпраўлення па адукацыі аблвыканкама. На гэтым пытанні ў ходзе пасяджэння быў зроблены асноўны акцэнт. 

— Сістэма спецыяльнай адукацыі характарызуецца даступнасцю, варыятыўнасцю, стварэннем безбар’ернага асяроддзя, пашырэннем прыцягнення дзяцей з асаблівасцямі развіцця да сумеснай дзейнасці са здаровымі аднагодкамі. Развітая сетка ўстаноў, інтэграваных класаў, карэкцыйных пунктаў забяспечвае высокі паказчык — 99 працэнтаў — ахопу дзяцей з АПФР спецыяльнай адукацыяй, неабходную карэкцыйную дапамогу атрымліваюць 100 працэнтаў дзяцей, — адзначыла намеснік начальніка галоўнага ўпраўлення па адукацыі аблвыканкама Ірына Кускова.

Паўсюдна па вобласці створана сістэма ранняй комплекснай падтрымкі, павялічваецца колькасць карэкцыйных пунктаў.

Гэта спрыяе своечасоваму выяўленню парушэнняў у развіцці дзіцяці і як мага больш ранняму пачатку работы па іх выпраўленні. У выніку нярэдка ўдаецца вывесці дзіця са спецыяльнай адукацыі.

Станоўчых зрухаў атрымалася дасягнуць у рэгіёне і ў інтэграваным навучанні і выхаванні.  Паляпшаюцца прадметнае і развіццёвае асяроддзе ўстаноў спецыяльнай адукацыі, абнаўляецца і набываецца транспарт для падвозу асаблівых навучэнцаў, вядзецца работа па развіцці іх творчых здольнасцей, духоўна-маральным, грамадзянска-патрыятычным выхаванні. 

Азнаёміцца з афіцыйнай інфармацыяй удзельнікі калегіі змаглі на выставе-прэзентацыі дзейнасці спецыяльных школ-інтэрнатаў, а таксама падчас наведвання навучальных устаноў Кругляншчыны. Дарэчы, менавіта гэты раён быў выбраны месцам правядзення пасяджэння невыпадкова.

— У спецыяльнай адукацыі мы прытрымліваемся пазіцыі, што не дзецям з асаблівасцямі трэба прыстасоўвацца да існуючай структуры адукацыі, а наадварот. Навучальныя ўстановы павінны імкнуцца адаптавацца да любога дзіцяці, прымаючы пад увагу яго схільнасці, здольнасці, стан фізічнага і псіхічнага здароўя, — паведаміла начальнік аддзела па адукацыі, спорце і турызме Круглянскага райвыканкама Марына Токарава.

Паводле яе слоў, праграму спецыяльнай адукацыі ў раёне рэалізу­юць дзевяць навучальных устаноў, у кожнай з якіх імк­нуцца забяспечыць якасную своечасовую дапамогу дзецям з АПФР. Але найбольшай выніковасці ў гэтым напрамку дасягнулі педагагічныя калектывы ясляў-сада № 7 і сярэдняй школы № 2 райцэнтра. Гэтыя ўстановы з’яўляюцца апорнымі па спецыяльнай адукацыі. Педагогі там працуюць над фарміраваннем адаптыўнага асяроддзя, якое дае ўсім дзецям магчымасці для асобаснага, сацыяльнага і фізічнага развіцця. Каардынатарам гэтай дзейнасці з’яўляецца раённы Цэнтр карэкцыйна-развіццёвага навучання і рэабілітацыі. За свае эфектыўныя напрацоўкі ўстанова была прызнана пераможцай адпаведнага абласнога працоўнага спаборніцтва.

— Развіццё працэсаў інклюзіўнай адукацыі — не толькі галіновая адукацыйная задача. Работа ажыццяўляецца на аснове міжведамаснага супрацоўніцтва, узаемасувязі соцыуму, школы, навучэнцаў і іх бацькоў. Гэта дапамагае выбудоўваць адукацыйны пра­цэс так, каб кожнае дзіця адчувала сябе раўнацэнна, — заўважыла Марына Токарава.

У такім ключы пакуль працуюць не ўсюды, ёсць і пэўныя недапрацоўкі. Тым раёнам, дзе выяўлены недахопы, было даручана ліквідаваць іх у самыя кароткія тэрміны. Бо ўсе негатыўныя фактары ў той ці іншай ступені ўплываюць на якасць карэкцыйна-педагагічнай дапамогі асаблівым дзецям.

У ходзе калегіі разглядаліся і іншыя актуальныя тэмы. У цэлым работа па ўсіх закранутых пытаннях наладжана на дастойным узроўні.

— Але для падтрымання станоўчых тэндэнцый работу трэба пастаянна ўдасканальваць. Мы ведаем, куды і як рухацца ў перспектыве. На далейшае развіццё павінны быць накіраваны намаганні кожнага — ад кіраўніка да педагога, — падкрэсліў  начальнік галоўнага ўпраўлення па адукацыі аблвыканкама Андрэй Заблоцкі.

Ганна СІНЬКЕВІЧ.
Фота аўтара.

 Па матэрыялах https://nastgaz.by/.

 

«Народная асвета» рекомендует:

Т. В. Жук и другие «Формирование жизненных компетенций у детей с инвалидностью»

 

Данное пособие знакомит педагогов и всех заинтересованных лиц с педагогическими основами формирования жизненных компетенций у детей и подростков с инвалидностью, обучающихся в центрах коррекционно-развивающего обучения и реабилитации. Авторы делятся с читателями практическим опытом, интересными находками в работе с очень сложной, неоднородной по составу категорией детей и подростков — детьми с тяжелыми множественными нарушениями.

27.60 рублей.

 

Дети с инвалидностью: пути интеграции в социум

 Т. В. Лисовская, А. Р. Маллер

Авторы книги делятся с читателями своим теоретическим и практическим опытом, интересными методическими находками в работе с детьми с инвалидностью (с выраженными нарушениями психофизического развития).

Рекомендуется педагогам, студентам педагогических специальностей, будущим учителям-дефектологам, работникам социальной сферы, родителям, тьюторам.

 21.17 руб.

 

«Коррекция познавательной деятельности у детей школьного возраста с интеллектуальной недостаточностью»

А. Н. Коноплева, Т. Л. Лещинская

В пособии представлены: методика коррекционной работы по развитию познавательной деятельности у детей дошкольного возраста с интеллектуальной недостаточностью; дидактические сценарии и примерное тематическое планирование коррекционных занятий. 

Пособие рекомендуется учителям-дефектологам, педагогам, работающим в учреждениях дошкольного образования с детьми, имеющими интеллектуальную недостаточность, родителям, студентам факультетов специального и инклюзивного образования.

20.16 руб. 

 

Обучение математике учащихся с интеллектуальной недостаточностью

В. П. Гриханов, Т. В. Лисовская, М. Е. Скивицкая

 

Учебно-методическое пособие представляет собой основные содержательные линии, которые отражают сущность компетентностной основы обучения математике учащихся с интеллектуальной недостаточностью: коррекционные возможности содержания, методы и приемы обучения, использования электронных средств обучения математике; примерный перечень практических заданий, примерное планирование учебного материала.

 19.20 руб.

 

Развитие познавательной деятельности детей дошкольного возраста с общим недоразвитием речи на коррекционных занятиях

Н. Н. Баль, Н. В. Дроздова

Развитие познавательной деятельности детей дошкольного возраста с общим недоразвитием речи на коррекционных занятиях

 14.44 руб.

Даны рекомендации по развитию познавательных процессов у дошкольников с общим недоразвитием речи на занятиях по формированию лексико-грамматических средств языка и развитию связной речи, формированию произносительной стороны речи, обучению грамоте. В пособии приводятся примеры игр и упражнений по развитию внимания, представлений, памяти, воображения, мышления детей на коррекционных занятиях. 

 

Учимся рассказывать и говорить правильно

И. К. Боровская 

Учебное наглядное пособие «Учимся рассказывать и говорить правильно» разработано с учётом инновационных подходов к воспитанию и обучению детей дошкольного возраста. Задания разного уровня сложности учитывают жизненный опыт ребёнка и призваны способствовать не только коррекции речи, но и развитию произвольного внимания, памяти и мышления.

В пособие включены также задания, способствующие развитию мелкой моторики и подготовке руки к письму.

 17.40 рублей.

 

Русский язык, 2 кл. Рабочая тетрадь № 1

Русский язык, 2 кл. Рабочая тетрадь № 1

16.44 руб.

Рабочая тетрадь. Учебное пособие для 2 класса специальных общеобразовательных школ для детей с нарушением слуха. В двух частях. Часть 1. 

Рабочая тетрадь по русскому языку предназначена для организации работы учащихся 2-го класса специальной общеобразовательной школы для детей с нарушением слуха.

Тетрадь разработана в соответствии с учебным пособием «Русский язык, 2 класс» авторов Е. В. Рахмановой и др. В неё включены практико-ориентированные задания, выполнение которых будет способствовать усвоению учебного материала. Задания можно выполнять как на уроках, так и дома.

 

Русский язык, 2 кл. Рабочая тетрадь № 2

Русский язык, 2 кл. Рабочая тетрадь № 2

 14.67 руб.

Рабочая тетрадь по русскому языку предназначена для организации работы учащихся 2-го класса специальной общеобразовательной школы для детей с нарушением слуха.

Тетрадь разработана в соответствии с учебным пособием «Русский язык, 2 класс» авторов Е. В. Рахмановой и др. В неё включены практико-ориентированные задания, выполнение которых будет способствовать усвоению учебного материала.

Задания можно выполнять как на уроках, так и дома. 

 

Изучаем части суток

И. В. Ковалец 

Пособие предназначено для работы с детьми дошкольного возраста с лёгкой интеллектуальной недостаточностью 1–5 годов обучения. На первом и втором годах обучения рассматриваются темы «День», «Ночь», на третьем и четвёртом добавляются темы «Утро» и «Вечер. Пятый год — обобщение и закрепление изучения всех частей суток. Пособие содержит интересные и доступные задания, которые помогут формировать у детей представления о времени и частях суток, будут способствовать развитию внимания, памяти, мышления, речи.

 7.07 руб.