Министр образования Андрей Иванец посетил конкурсное мероприятие «Выступление перед общественностью» — очередной этап состязания «Учитель года», передает корреспондент «Настаўніцкай газеты».

Данное конкурсное мероприятие нацелено на представление участником основных аспектов своего опыта педагогической деятельности. Кроме того, здесь важно наладить связь с аудиторией, чтобы выйти на продуктивный диалог.

На базе БГПУ проходили выступления педагогов по четырем номинациям. Министр поучаствовал в выступлениях конкурсантов в номинациях «Химия, биология» и «Физика, астрономия, математика, информатика».

В перерыве он пообщался со студентами вуза. Во время разговора речь шла про мотивацию к учебе, настроенность на дальнейшую профессиональную деятельность и про то, как сделать педпрактику максимально полезной. А. Иванец подчеркнул, что студенты университета должны быть настроены на работу с детьми с первого курса. И настрой должен подкрепляться знаниями методики и психологии.

Студенты в свою очередь отметили, что встречи с лучшими учителями страны помогают им разобраться во многих вопросах, касающихся эффективной организации урока. В частности, как учебный материал сделать максимально доступным и интересным, как повысить мотивацию детей и сделать так, чтобы они усваивали учебный материал без зубрежки. Кстати, некоторые вопросы прояснили участники конкурса «Учитель года» во время своих выступлений.

Кроме БГПУ площадками для выступлений конкурсантов стали аудитории МГЛУ и Индустриально-педагогического колледжа РИПО.

Напомним, конкурс профессионального мастерства «Учитель года — 2023» проходит в эти дни в столице. Впереди у участников педагогическое и психологическое тестирование, мастер-классы, которые состоятся на тех же площадках, что и выступления.

По итогам проведения данных конкурсных мероприятий предметное жюри в каждой номинации определит одного победителя и двух лауреатов. Победители в каждой номинации станут участниками суперфинала (8 педагогов), который состоится 27 сентября в Национальном центре художественного творчества детей и молодежи.

Ольга ДУБОВСКАЯ

 

У фокусе — прафесійныя і асабістыя якасці педагогаў: канкурсанты правялі ўрокі ў незнаёмых класах

Ва ўдзельнікаў фіналу рэспубліканскага конкурсу “Настаўнік года” гарачыя дзянькі. Учора завяршылася асноўнае конкурснае мерапрыемства — правядзенне ўрока (заняткаў).

Час бяжыць. Зусім нядаўна на сцэне БДПУ было яркае адкрыццё і ўражальнае самапрадстаўленне (першае конкурснае мерапрыемства), падчас якога канкурсанты дэманстравалі свае прафесійныя здабыткі, уклад у развіццё адукацыі рэгіёна, дэманстравалі дасягненні педагагічнай практыкі рэгіёна ў цэлым. Прадстаўнічае журы конкурсу ацэньвала і форму падачы самапрадстаўлення, і якасць ілюстрацыйнай падтрымкі.

19 верасня на базе Акадэміі паслядып­ломнай адукацыі прайшло другое конкурснае мерапрыемства “Праектаванне ўрока (занятку)”. Як не раз адзначалася, адным з паказчыкаў майстэрства педагогаў з’яўляецца ўменне праектаваць сваю педагагічную дзейнасць. Падчас правядзення конкурсу “Настаўнік года” ацэньваецца праект урока (заняткаў), які з’яўляецца паказчыкам праекціровачнай кампетэнцыі педагога.

Удзельнікам конкурсу неабходна было на працягу дзвюх гадзін спраектаваць урок (заняткі) па прапанаванай журы тэме і пры гэтым звярнуць увагу на пастаноўку мэт і задач урока (заняткаў), рэалізацыю вучэбнага зместу, арганізацыю дзейнасці настаўніка (выхавальніка) на ўроку (занятках), дзейнасць навучэнцаў, кантрольна-ацэначную дзейнасць і інш.

20 і 21 верасня канкурсанты правялі ўрокі (заняткі) у незнаёмых класах (групах). Клас (група), вучэбны прадмет (адукацыйная галіна), тэма ўрока (заняткаў) былі вызначаны жараб’ёўкай, якая адбылася напярэдадні.

У працэсе правядзення ўрокаў (заняткаў) удзельнікі конкурсу дэманстравалі прафесійнае майстэрства ў пастаноўцы і рэалізацыі мэты і задач урока (заняткаў); з дапамогай сучасных метадаў (прыёмаў, тэхналогій), форм арганізацыі вучэбнай дзейнасці рэалізоўвалі прадметны змест, а таксама арганізоўвалі кантрольна-ацэначную і рэфлексіўную дзейнасць.

Пры правядзенні ўрока (заняткаў) і яго самааналізе немалаважнае значэнне ма­юць прафесійныя і асабістыя якасці педагога:

захаванне нарматыўных патрабаванняў да арганізацыі адукацыйнага працэсу;

стыль зносін, тэхніка маўлення, камунікатыўныя якасці педагога;

уменне кіраваць уласным эмацыянальным станам;

уменне ўзаемадзейнічаць у адукацыйным працэсе (арганізатарскія ўменні);

валоданне класам (групай): эмпатыя, адаптацыя ў незнаёмым класе (групе), уменне бачыць усіх і кожнага;

імправізацыя і кіраванне педагагічным працэсам па сітуацыі.

Нагадаем, што конкурс “Настаўнік года” праходзіць па прадметных намінацыях “Фізіка, астраномія, матэматыка, інфарматыка”, “Замежная мова”, “Руская мова і літара­тура, беларуская мова і літаратура”, “Гісторыя, грамадазнаўства, геаграфія”, “Хімія, біялогія”, “Пачатковыя класы”, “Музыка, выяўленчае мастацтва, працоўнае навучанне, чарчэнне, фізічная культура і здароўе, дапрызыўная падрыхтоўка”, “Выхавальнік дашкольнай адукацыі”. У кожнай з намінацый працуе кампетэнтнае журы, у склад якога ўваходзяць як настаўнікі, так і навукоўцы.

А ў канкурсантаў наперадзе “Выступ­ленне перад грамадскасцю”, якое прой­дзе на базе БДПУ, МДЛУ і філіяла Індустрыяльна-педагагічнага каледжа РІПА. Затым педагагічнае і псіхалагічнае тэсціраванне, майстар-класы, якія пройдуць на тых жа пляцоўках, што і выступленні.

Па выніках правядзення названых конкурсных мерапрыемстваў прадметнае журы ў кожнай намінацыі вызначыць аднаго пераможцу і двух лаўрэатаў. Пераможцы ў кожнай намінацыі стануць удзельнікамі суперфіналу (8 педагогаў), які адбудзецца 27 верасня ў Нацыянальным цэнтры мастацкай творчасці дзяцей і моладзі”.

Па матэрыялах сайта АПА 

падрыхтавала Вольга ДУБОЎСКАЯ

По материалам https://nastgaz.by/.