Настройки отображения

Размер шрифта:
Цвета сайта
Изображения

Параметры


У пачатку новага навучальнага года ў бацькоў, як звычайна, узнікаюць пытанні да педагога­-псіхолага. Адкажам на найбольш актуальныя з іх.

Наталля СТЭЛЬМАХ

 

  • Што рабіць, калі ў дзіцяці не склаліся адносіны з настаўнікам?

Па-першае, слухайце дзіця. Перш чым рабіць якія-небудзь высновы або прымаць меры, выслухайце, што дзіця расказвае пра сваё стаўленне да настаўніка. Паспрабуйце зразумець, што выклікае ў яго негатыўныя эмоцыі ці праблемы ў зносінах.

Па-другое, пагаварыце з настаўнікам. Падзяліцеся сваімі хваляваннямі і праблемамі дзіцяці і папрасіце спагады і цярпення ў вырашэнні сітуацыі. Размовы з настаўнікам могуць дапамагчы вам знайсці кампраміснае рашэнне. Магчыма, настаўнік зможа прапанаваць варыянты, якія будуць задавальняць і дзіця, і яго вучэбныя патрэбы.

Па-трэцяе, аказвайце падтрымку дзіцяці. Дайце яму зразумець, што вы заўсёды падтрымліваеце яго і адкрыты для абмеркавання праблемы. Заахвочвайце яго выказваць свае пачуцці і гаварыць аб сваіх перажываннях. Калі праблема працягвае існаваць, звярніцеся па дапамогу да школьнага псіхолага ці класнага кіраўніка. Яны могуць аказаць дадатковую падтрымку дзіцяці і дапамагчы ў пошуку рашэнняў.

Памятайце, што кожны чалавек мае права на сваё меркаванне. Настаўнік таксама можа мець свае цяжкасці і праб­лемы, таму важна быць аб’ектыўным і імкнуцца да пабудовы канструктыўнага дыялогу.

Таксама важна памятаць, што наладжванне добрых адносін паміж дзіцем і настаўнікам — гэта ўзаемны працэс, які патрабуе намаганняў з абодвух бакоў. Падтрымка і цярпенне з боку бацькоў з’яўляюцца ключавымі фактарамі ў стварэнні спрыяльнай атмасферы для зносін паміж дзіцем і настаўнікам.

  • У якім узросце лепш аддаваць дзіця ў дзіцячы сад?

Рашэнне аб тым, у якім узросце аддаць дзіця ў дзіцячы сад, залежыць ад многіх фактараў, уключаючы індыві­дуальныя патрэбы дзіцяці і сямейныя прычыны. У асноўным большасць дзяцей пачынаюць наведваць дзіцячы сад ва ўзросце ад 2 да 4 гадоў. Аднак гэта не з’яўляецца жорсткім правілам, некаторыя дзеці могуць пачаць наведваць дзіцячы сад раней ці пазней.

Вось некалькі фактараў, якія могуць дапамагчы прыняць рашэнне, калі лепш аддаць дзіця ў дзіцячы сад:

1.?Гатоўнасць дзіцяці. Важна ўлічваць гатоўнасць дзіцяці да разлукі з бацькамі і новых сацыяльных кантактаў. Некаторым дзецям можа спатрэбіцца больш часу, каб прыстасавацца да новага асяроддзя і асвоіць сацыяльныя навыкі. Назірайце за сваім дзіцем, можна звярнуцца па параду да свайго педыятра, прыйсці на кансультацыю ў дзіцячы сад, які плануеце наведваць.

2.?Развіццё сацыяльных навыкаў. Дзіцячы сад дае магчымасць дзецям узаемадзейнічаць з іншымі дзецьмі і развіваць сацыяльныя навыкі, такія як зносіны, сумесная гульня і супрацоўніцтва. Калі дзіця не мае магчымасці для зносін з іншымі дзецьмі па-за домам, наведванне дзіцячага сада можа быць карысным для яго сацыяльнага развіцця.

3.?Работа і сямейныя прычыны. Для многіх сем’яў рашэнне аб наведванні дзіцячага сада звязана з работай бацькоў ці іншымі сямейнымі прычынамі. Калі ў вас работа, якая патрабуе вашай поўнай занятасці, то дзіцячы сад — гэта лепшае рашэнне для дзіцяці.

4.?Развіццё навыкаў самастойнасці. Наведванне дзіцячага сада можа дапамагчы дзецям развіваць навыкі самастойнасці, такія як уменне апранацца, самастойна есці, мыцца і г.д.

Фота Алега ІГНАТОВІЧА

По материалам https://nastgaz.by/.

 

«Народная асвета» рекомендует:

Учимся рассказывать и говорить правильно

И. К. Боровская

Учебное наглядное пособие «Учимся рассказывать и говорить правильно» разработано с учётом инновационных подходов к воспитанию и обучению детей дошкольного возраста. Задания разного уровня сложности учитывают жизненный опыт ребёнка и призваны способствовать не только коррекции речи, но и развитию произвольного внимания, памяти и мышления.

В пособие включены также задания, способствующие развитию мелкой моторики и подготовке руки к письму.

 Учимся рассказывать и говорить правильно

14.50 руб.

 

В помощь педагогу Монтессори-группы. Из опыта работы

В книге раскрываются основные принципы Монтессори-метода, направленные на формирование в дошкольном возрасте разносторонне развитой личности; описываются виды деятельности педагога по лингвистическому и сенсорному развитию, трудовому и «космическому» воспитанию; даются рекомендации по планированию образовательного процесса в Монтессори-группе; содержатся советы для родителей по развитию мелкой моторики у дошкольников.

Адресовано специалистам дошкольного образования, родителям.

В помощь педагогу Монтессори-группы. Из опыта работы

13.38 руб.