Сёння тэма прафілактыкі насілля стаіць вельмі востра не толькі ў адукацыйным асяроддзі, але і перад бацькамі навучэнцаў, у соцыуме ў цэлым. Асабліва актуальная гэтая тэма для навучэнцаў з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця.
З прычыны той ці іншай ступені парушэння іх псіхічнага развіцця, паражэнняў цэнтральнай нервовай сістэмы спецыфічнымі становяцца не толькі ўспрыманне і паводзіны навучэнцаў, але і іх здольнасць адрозніваць бяспечныя паводзіны ад небяспечных (у плане адносін з навакольнымі людзьмі), адсутнасць умення своечасова прасіць дапамогі і навыку адрозніваць свае эмоцыі.